Wat is dit voor een stuk?

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door Vogler »

1 januari, goeie dag om op te ruimen en schoon schip te maken.
Daarbij kwam dit stuk boven water. Het is ooit meegekomen met een reeks onderdelen voor een Td5.
Geen idee wat het is, zelfs niet eens of het wel een onderdeel voor een Defender is. Herkent iemand dit? Er zitten rubberen ringen in, het lijkt me toch een deel van een hydraulisch systeem te zijn.
De man van wie ik het kocht, was ook motorfanaat, dus misschien komt het uit die wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door De Rob »

Vogler schreef: ma 01 jan, 2018 17:00 1 januari, goeie dag om op te ruimen en schoon schip te maken.
Daarbij kwam dit stuk boven water. Het is ooit meegekomen met een reeks onderdelen voor een Td5.
Geen idee wat het is, zelfs niet eens of het wel een onderdeel voor een Defender is. Herkent iemand dit? Er zitten rubberen ringen in, het lijkt me toch een deel van een hydraulisch systeem te zijn.
De man van wie ik het kocht, was ook motorfanaat, dus misschien komt het uit die wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Joris
Zit dat niet op een R380 gearbox.Als dit is verwijderd kan u er een oliekoeler op monteren.
Rob
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door Vogler »

Ha, bedankt, je hebt me op weg gezet Rob, en Peter: je was me voor!
Warm zitten en oliekoelers, het gaat samen ;-)

Weer wat bijgeleerd dus...
Ik heb er nogal naar moeten zoeken, en gek genoeg vind ik geen foto's van het stuk zonder die temperatuursensor, en het mijne is gewoon dicht.
Ik vind twee nummers (resp. Defender en Discovery: FTC2104 en FTC4053) maar beide nummers lijken gedeeld te worden met de variant die de aftakking naar een oliekoeler mogelijk maakt, en zelfs als het dan nog dezelfde variant is, dan nog zit er altijd een temperatuursensor op zoals op Peters afbeelding.

Ik herinner me nu ook dat de man van wie ik de stukken kocht wat problemen heeft gehad met een warme versnellingsbak, kan goed zijn dat hij een koeler had geïnstalleerd want hij is meetdere keren naar Afrika geweest. En om even verder af te wijken: hij deed o.m. Redline olie in de MTF94 en was daar erg enthousiast over. De bak zou koeler en soepeler lopen... Ik denk dat als er één olie is waarover wordt gedebatteerd, dat het wel MTF94 zal zijn. :D

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Inderdaad, weeral iets bijgeleerd.
Allemaal van die kleine dingen waar je uren achter kan zoeken en die simpel zijn als je het ooit eens gezien hebt ;)

Wel raar dat je dit specifieke stuk niet kan terugvinden :crazy:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Ongelezen bericht door De Rob »

Peter Puma schreef: di 02 jan, 2018 11:44 Inderdaad, weeral iets bijgeleerd.
Allemaal van die kleine dingen waar je uren achter kan zoeken en die simpel zijn als je het ooit eens gezien hebt ;)

Wel raar dat je dit specifieke stuk niet kan terugvinden :crazy:
Deze onderdelen met kontakt en oilcooler voor V8 NAS zowel dezelfde voor LT 77 als R380
FTC4053 Is de afbeelding hierboven zonder kontakt.Is eigenlijk maar een bypass.
FTC2104 HOUSING TRANSSMISSION THERMOSTAT..for V8 EXEPT OILCOOLER( is zoals hierboven bypass met kontakt voor temperaruur meter.)£ 170,00
FTC2687......................................................WITH OILCOOLER(dit onderdeel is groter met gaten met schroefdraad die naar voor gericht zijn voor de oilcooler leidingen)£ 450,00
FTC1441..................................................... BMW 6cIilnder
Wist u ????....Hoe heet een boite en tussenbak wordt..Ik heb een klant dakwerker rieten daken. die veel grote afstanden doet (Duitsland).met twee temperatuur meters er op.
Tussenbak LT 230 met vergrote carter inhoud wordt 120° en de R380 110°aflezing op zijn meters
Rob
Plaats reactie