Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
jbvdg
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jan, 2016 20:33
lrocb_lidnr: 1449

Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Ongelezen bericht door jbvdg »

Dag iedereen,

Zoals jullie allemaal weten gaan de disco 2 's enorm roesten aan de chassisbalken van achter de achterwielen.
De mijne werd vroeger al eens in de bitumen gezet, maar vind dit persoonlijk niet zo een goede oplossing.
Zou het deel achter de achterwielen graag opkuisen en dan jaarlijks eens inspuiten met Innotec Hi-temp wax.

werkwijze: Chassisbalken zo proper mogelijk opkuisen en dan inspuiten met wax, of zouden jullie nog een ander product aanbrengen voor de wax?

Ik denk dat het chassis in het algemeen voor de achterwielen minder last heeft van roest, zou ik dit in bitumen laten staan of ook helemaal opkuisen?
Graag jullie persoonlijk idee?


Verder zou ik ook graag Difflock op mijn Disco hebben , kan aan tussenbak defender geraken, maar vroeg me af of iemand goedkopere opties heeft als difflock selector dan onderstaand? Of iemand een difflock selector te koop voor goede prijs.

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -lock.html

Ik hoor het graag, prettig kerstmis
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Ongelezen bericht door Beerke »

Een originele defender tussenbak heeft een veel kortere verhouding en zou ik niet aanraden.

De eerste jaren hadden ze de diff lock in de tussenbak zitten maar was deze niet aangesloten.
Ik lees ergens dat jouw discovery van 2003 is, dus de kans is klein dat de diff lock er bij u in zit.
Om zeker te zijn even nakijken. http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html


grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Ongelezen bericht door Henk »

er staat dacht ik een D2 boite met tussenboite te koop op 2dehands
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
jbvdg
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jan, 2016 20:33
lrocb_lidnr: 1449

Re: Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Ongelezen bericht door jbvdg »

Beerke schreef: ma 25 dec, 2017 10:54 Een originele defender tussenbak heeft een veel kortere verhouding en zou ik niet aanraden.

De eerste jaren hadden ze de diff lock in de tussenbak zitten maar was deze niet aangesloten.
Ik lees ergens dat jouw discovery van 2003 is, dus de kans is klein dat de diff lock er bij u in zit.
Om zeker te zijn even nakijken. http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html


grtz
Ik dacht dat omdat de mijnen van 2003 is er sowieso geen kans is dat difflock in de tussenbak zit of is dit toch de moeite om te checken?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Discovery 2 : Diff lock + opkuis chassisbalken

Ongelezen bericht door De Rob »

jbvdg schreef: ma 25 dec, 2017 10:58
Beerke schreef: ma 25 dec, 2017 10:54 Een originele defender tussenbak heeft een veel kortere verhouding en zou ik niet aanraden.

De eerste jaren hadden ze de diff lock in de tussenbak zitten maar was deze niet aangesloten.
Ik lees ergens dat jouw discovery van 2003 is, dus de kans is klein dat de diff lock er bij u in zit.
Om zeker te zijn even nakijken. http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html


grtz
Ik dacht dat omdat de mijnen van 2003 is er sowieso geen kans is dat difflock in de tussenbak zit of is dit toch de moeite om te checken?
2001 zat er al geen sper meer in.
Heb er twee weken geleden van DII 2004 ene HD gereviseerd en omgebouwd naar sperr diff.Schakel systeem Ashcroft £ 245,00 +btw en opsturen.
Alleen een tussenbak van een Puma kan zo dienen voor een Disco II.Dat zijn dezelfde.Een twee maanden geleden hebben ze een Tussenbak okkazie aangekocht van DII met sperr binnengebracht die ik ook HD moest reviseren die moest ik ook moest plaatsen op een Def 90 G4.
Rob
Plaats reactie