Tunen TD5

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Tunen TD5

Ongelezen bericht door Henk »

Na veel omzwervingen denk ik eindelijk een goede TD5 tuner gevonden te hebben, nl TD5inside.
Begonnen bij Pete Bell en via via bij ene Simon en een Daniel terecht gekomen maar geen van allen kan gezien de afstand, rijden met je wagen.

Dit weekend de 110 laten remappen door Jose van TD5inside. Eerst wordt er gereden en gemeten, dan gevraagd wat je zou willen en na remappen wordt er weer gereden en gemeten en worden er indien nodig nog kleinere aanpassingen gedaan en weer gereden.

Een aanrader!
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
SALLHAMv8
LROCB-Member
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 12 jan, 2004 16:58
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Beauvechain

Re: Tunen TD5

Ongelezen bericht door SALLHAMv8 »

Henk,

Heb je meer details, want mijn TD5 rookt als een tempelier sinds de tuning. Asociaal hard dus.
(en ook deze roadbook reed hij weer niet meer achteruit: zalig toch die auto boite!!!)
Land-Rover takes the smooth with the rough.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Tunen TD5

Ongelezen bericht door Henk »

Jan, met een goede tripmaster hoef je bij mijn roadbooks nooit achteruit te rijden :lol:

Over een 6 tot 8 weken is Jose denk ik weer in het land. Je kunt een afspraak boeken bij Kenzo op vicious.offroad@gmail.com of 0474/573292
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Tunen TD5

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik ben in principe niet geïnteresseerd in remapping, maar wel gewoon uit interesse: is er ook gesproken over het versterken of aanpassen van het een en ander? Opvoeren heeft meestal toch effect op transmissie en het uitlaatspruitstuk? Misschien op wat langere termijn, maar toch...

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Tunen TD5

Ongelezen bericht door Henk »

Vogler schreef: ma 18 dec, 2017 20:34 Ik ben in principe niet geïnteresseerd in remapping, maar wel gewoon uit interesse: is er ook gesproken over het versterken of aanpassen van het een en ander? Opvoeren heeft meestal toch effect op transmissie en het uitlaatspruitstuk? Misschien op wat langere termijn, maar toch...

Groeten,

Joris
Zint eer gij begint en meten is weten zijn beide van toepassing als je gaat tunen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Tunen TD5

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Koen Perneel van Bull Power doet dit al heel zijn leven, komt bij alle grote merken, komt tunen aan je voordeur!
Hij mijn 130 Td5 gedaan 10 jaar teug, buiten een kromme collector nooit geen vodden gehad, ook geen zwarte rook zoals de meeste Td5ven die getuned zijn.

Ik heb mijn uitlaat collector laten vlakken, 70 euro, versterkte studs gestoken, 5 euro, de ribben er van tussen gefreesd, paar uur werk en een frees van 40 euro versleten en alle netjes terug gemonteerd.

Met mijn gewicht nu van de boskar is dit een onmisbare optie!
Plaats reactie