Wielkastverbreders...

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
kurt1971
Berichten: 107
Lid geworden op: do 31 aug, 2017 19:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Rijkevorsel

Wielkastverbreders...

Ongelezen bericht door kurt1971 »

Heeft er iemand nog wielkastverbreders liggen voor een One ten?
Bij Bearmach zijn deze niet meer te verkrijgen???
Die van Land Rover zelf zijn erg duur...
Iemand ervaring met die van Britpart?
110 Tithonus 2.5 NA diesel Softtop ex MOD
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Wielkastverbreders...

Ongelezen bericht door Waldorf »

Dat zou ik nog wel durven kopen van Britpart. Het is niet dat je in een bal van vuur zal sterven als je een eyebrow verliest. Het is geen essentieel onderdeel zoals de remmen of de stuurinrichting.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Wielkastverbreders...

Ongelezen bericht door De Rob »

kurt1971 schreef:Heeft er iemand nog wielkastverbreders liggen voor een One ten?
Bij Bearmach zijn deze niet meer te verkrijgen???
Die van Land Rover zelf zijn erg duur...
Iemand ervaring met die van Britpart?

Ik heb er over drie weken nog gehad van Bearmach.
Rob
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Wielkastverbreders...

Ongelezen bericht door Vogler »

Een van die Bearmach verbreders zit nu dus op onze 110, bij het voorwiel ;-)
Eerste observatie bij de Bearmach eyebrows:
- iets andere vorm: ze stoppen bij de sill/drempel enkele centimertjes hoger dan de originele. Ze lijken minder te passen maar het is in deze situatie moelijker te bepalen waarom, en dan zeker met de typisch ruime Land Rover 'toleranties' in gedachten.
- harder en waarschijnlijk breekbaarder plastic. De LR eyebrow is zachter en soepeler en heeft ongetwijfeld een beter zelfherstellend vermogen. Onze originele eyebrow was na de aanrijding behoorlijk opgefrommeld maar nergens gescheurd of gebroken - al was vervangen onvermijdelijk.Ik ben er redelijk zeker van dat de BM eyebrow bij eenzelfde aanrijding zal versplinteren.
- oppervlaktestructuur is iets verschillend: BM heeft een grein, LR is gladder.
- LR is één stuk, BM twee aan elkaar bevestigde stukken
- kleurverschil zal owv veroudering van de oude wenkbrauwen bij beide fabrikaten wel van toepassing zijn

Het prijsverschil is substantieel (als ik me niet vergis ongeveer het dubbele voor LR), zeker wanneer het over 4 stuks gaat, maar als je veel roadbooks rijdt, ben ik er van overtuigd dat je een BM eyebrow wel eens zal moeten vervangen terwijl de LR gewoon had meegegeven.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Plaats reactie