welke grond verf op aluminium body

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
kurt1971
Berichten: 107
Lid geworden op: do 31 aug, 2017 19:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Rijkevorsel

welke grond verf op aluminium body

Ongelezen bericht door kurt1971 »

Hallo,

Welke grondverf zet ik best op een kale aluminium body van mijn 110...?

De bedoeling is om achteraf een matte ral kleur aan te brengen. Iemand ervaring met soort verf....?

Waar halen jullie die verf?

Alvast dank.
110 Tithonus 2.5 NA diesel Softtop ex MOD
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: welke grond verf op aluminium body

Ongelezen bericht door Henk »

Een etsende primer moet je gebruiken op blote alu.

Zoonlief heeft net zijn 130 met het rollerke helemaal gedaan met een gewone industriële verf dacht ik, zal eens vragen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: welke grond verf op aluminium body

Ongelezen bericht door De Rob »

Ik ben nu al een hele tijd bezig met een SIII 88" stukje voor stukje te restaureren...
Ik heb nu recent alles van de voorkant gedaan...met nieuwe en tweedehands body parts.Deze laatse heb ik met verfafbijter en zandstralen tot op de naakte alu gezet.
Verleden week heb ik mij dan verf gaan halen.Voor de naakte alu hebben ze mij van het merk Glasurit ets PKW -Grundfuller 283-150 (hellbeige)meegegeven.
Daar heb ik dan als tweede laag Grundfuller grau 285-700 opgezet.
Natuurlijk met de nodige verdunners en verharders.
Om dat alle panelen gedemonteert zijn heb ik nu eergisteren alle sluitkanten al in de eindlaag(pastel) gezet wat een mooier uitzicht geeft na samenstellen .
Val niet achterover van de prijs van autolak....ik ben ondertussen al een € 300,00 kwijt voor alleen maar de grondlakken + produkten en één pot Pastel green.

Rob
Plaats reactie