achteruit rij licht 5 volt

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

achteruit rij licht 5 volt

Ongelezen bericht door baudts »

Ik had een led lamp gekocht om opnieuw een achteruitrijlicht te installeren op de wagen.
bij het uitmeten van de originele kabels heb ik gisteren gezien dat deze maar 5 volt geeft. Hierdoor krijgt de ledlamp niet genoeg voltage.

Weet iemand waarom dit maar 5 volt geeft en hoe ik hierrond kan gaan dat deze 12 volt geeft?
indien ik dit doe kan dit kwaad voor de achteruitrijlamp van de remork? zijn deze standaard ook maar 5 volt en gaat deze springen of kan dit geen kwaad?

Groeten.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: achteruit rij licht 5 volt

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef:Ik had een led lamp gekocht om opnieuw een achteruitrijlicht te installeren op de wagen.
bij het uitmeten van de originele kabels heb ik gisteren gezien dat deze maar 5 volt geeft. Hierdoor krijgt de ledlamp niet genoeg voltage.

Weet iemand waarom dit maar 5 volt geeft en hoe ik hierrond kan gaan dat deze 12 volt geeft?
indien ik dit doe kan dit kwaad voor de achteruitrijlamp van de remork? zijn deze standaard ook maar 5 volt en gaat deze springen of kan dit geen kwaad?

Groeten.
Welke Defender?
Ik had deze week ene tdci puma met dit probleem...tussen de ene keer 5 v dan weer 7v ...dan weer 10,2 v.Met een lampje er in natuurlijk niks.
Had de stekker van het achteruitrijkontakt van de boite er afgetrokken en een verbinding gemaakt in de stekker...resultaat ik had l 12 v en licht.
Nieuw kontakt in de boite en opgelost.Is niet makkelijk om het kontakt te vervangen.Ook niet bij td5.
Roib
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: achteruit rij licht 5 volt

Ongelezen bericht door baudts »

Boit is een LT77 voor een 200tdi. echter origineel is de wagen een 2,5 (weet niet of dit uitmaakt voor hoe de electriciteit is gelegd :s )
Waar vind je dit contact in de Boit juist? Moet je deze hiervoor openleggen? want dan kan ik dit ook eens nakijken.

Groeten,
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: achteruit rij licht 5 volt

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef:Boit is een LT77 voor een 200tdi. echter origineel is de wagen een 2,5 (weet niet of dit uitmaakt voor hoe de electriciteit is gelegd :s )
Waar vind je dit contact in de Boit juist? Moet je deze hiervoor openleggen? want dan kan ik dit ook eens nakijken.

Groeten,
Ja ...maar op een lt77 werkt dat kontaktje op de massa.Er loop een rechtstreekse stroomdraad naar de lamp.
Cubby box en of de plaat er uit tussen de zetels en u ziet dat schakelaartje zitten.Draadjes af de stekkerjes trekken en met mekaar verbinden ...en dan kijken of het lampje brandt.
Bij de oudere landrovers zit de fout meestal in het slecht kontakt van die glazen zekeringen in die klemhouders...Daar eerst naar kijken.
Nogmaals ......achteruitrijlicht en pinkers zitten op één zekering.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: achteruit rij licht 5 volt

Ongelezen bericht door baudts »

bedankt voor de tip ik zal cubby box eens verwijderen

zal niet aan glazen zekeringen liggen die heb ik er in der tijd uitgehaald en veranderd door gewone zekeringen.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie