Disco douchen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Deze morgen (toen het lekker aan het gieten was) in mijn disco gestapt en gemerkt dat men hemel aan men hoofd tegen de voorruit volledig nat was. Ik weet dat de bevestigingen van mijn dakruit ook lekken maar ik denk niet dat al de druppels zo een vochtplek (20 op 5cm) boven het stuur kunnen gemaakt hebben. Daarom denk ik dat de rubbers van mijn voorruit vocht doorlaten. kan dit? hij staat altijd buiten en de rubbers zijn nog nooit vervangen geweest (hoewel ze er in mijn ogen nog deftig uit zien). kan dit het probleem zijn? door de lange droogte van deze week en dan ineens hevige regen dat hij komt te lekken?

grtz
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door Wolf »

ik heb hetzelfde gehad bij een niet-lr en bij mij waren de aflopen van dat dakvenster verstopt door berkenzaadjes en ander klein grut.
Ik weet niet of zoiets ook kan bij een Disco.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Thomas_Disco2
LROCB-Member
Berichten: 33
Lid geworden op: za 26 dec, 2015 14:14
lrocb_lidnr: 1429

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door Thomas_Disco2 »

Wat je beschrijft is vaak ook het probleem bij een disco, Wolf. Ook worden de rubbers tussen dak en dakraam slecht.
discojo
LROCB-Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
lrocb_lidnr: 1421
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door discojo »

Zelf ook jaren rondgereden met een natte Disco 1. Iedereen wees naar het dakvenster, maar rubbers bleken OK te zijn. De afvoerkanaaltjes ook 2x gespoeld maar geen oplossing.
Uiteindelijk de hemel er afgehaald om zo de bron te zoeken. Dat bleek bovenaan de voorruit te zijn, in de buurt van de spiegel. CarGlass had die voorruit ooit eens vervangen en daar dus geen kit gebruikt. Laten dichtkitten door een onafhankelijke ruitenboer en vanaf dan was de Disco droog.
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Ik veronderstel dat ik dan best de goten een spoel en de rubber boven aan de voorruit vervang? er zit een barst aan de passagierszijde dus misschien dan ook de volledige ruit inclusief rubbers vervangen.
Iemand die hier een mooie adresje voor heeft? carglass kent zijn prijzen wel heel erg goed ;)
grtz
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2385
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door De Rob »

Disco ruiten zijn er in geplakt ....of het moet nog een 200tdi zijn Deze is er nog ingetrokken met een rubber.
Rob
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Dan laat ik door een professional een nieuwe inlijmen.
discojo
LROCB-Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
lrocb_lidnr: 1421
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door discojo »

adresje : welke regio ? (want staat niet in je profiel)
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Regio dendermonde. maar een ritje met de disco is altijd fijn :D
discojo
LROCB-Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
lrocb_lidnr: 1421
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door discojo »

Ik ben toen goed geholpen door http://www.autoglasdenies.be/ met vestiging op de Haachtsesteenweg tussen Melsbroek en Kampenhout , maar ik zie aan de website dat dit blijkbaar is opgegaan in een keten.
Geen idee of de service en de prijs nog zo interessant zullen zijn.
Na veel miserie met allerhande ketens, kies ik tegenwoordig liever voor de zelfstandige vakman.
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Ik hoor op het internet nog even rond bij andere personen die dit hebben laten doen en waar ze content waren.
discojo
LROCB-Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
lrocb_lidnr: 1421
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door discojo »

Misschien intussen wel ook zelf de hemel wegnemen om te zoeken naar de echte oorzaak. Roest liegt niet.
Toen ik daar zekerheid over had, bleek de herstelling (dicht kitten) maar 15 euro te kosten.
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

zal ik ook zeker doen. iemand hier tips voor hoe ik dat doe of weet waar ik er ergens info over kan vinden?
Daan147
Berichten: 113
Lid geworden op: di 04 mei, 2010 15:43
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: melle

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door Daan147 »

In Wetteren zit ook een goede zaak die te betalen is, zeker in vgl met Carglass
def 110 td5
Lidnummer 1480
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2385
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door De Rob »

JanLauwers schreef:Ik hoor op het internet nog even rond bij andere personen die dit hebben laten doen en waar ze content waren.
Niet bij Carglass...dan ligt er een gouden glansje op.
Rob
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door Beerke »

Ik ga er van uit dat je geen kleine omnium op de disco hebt?
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

neen geen omnium voor mij ... :P
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Ik heb hier in mijn buurt een bedrijf gevonden (Farraglas) dat ze ruit vervangt voor €245 incl BTW. is dit veel? is dit te weinig om betrouwbaar te zijn?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2385
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door De Rob »

JanLauwers schreef:Ik heb hier in mijn buurt een bedrijf gevonden (Farraglas) dat ze ruit vervangt voor €245 incl BTW. is dit veel? is dit te weinig om betrouwbaar te zijn?
Dat is o.k die prijs.Bij CG is dat x3 of x4.
Mijn zoon had enkele jaren geleden een Cadilac 4x4 Bij CG € 4000,00 Bij Kempisch autoglas in Kasterlee € 800,00
Rob
discojo
LROCB-Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
lrocb_lidnr: 1421
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Disco douchen

Ongelezen bericht door discojo »

Ik ging destijds bij CarGlass omdat de verzekering enkel met CarGlass werkte. Maar dat is 2 keer goed verkeerd gelopen.
1, bij het losmaken van de voorruit werd zodanig in de A-stijlen gekerfd (beide kanten) dat die kort na de vervanging begonnen te roesten.
Ze hebben fout erkend (niet onmiddellijk, maar de bewijzen waar moeilijk te weerleggen) en met wat druk van verzekering etc. is de schade hersteld. Bij het terugplaatsen van de voorruit hebben ze dan opnieuw een fout gemaakt (2).
2, 3 jaar met lekkage rondgereden wegen niet goed dichtgekit. (zie eerder in deze draad)

CarGlass is gewoon duur door zijn dure bedrijfsstruktuur en hun dure marketing. Een groot deel van hun omzet komt uit deals met de verzekeringssector. Die verzekeringen hebben uiteraard betere/goedkopere prijzen. Zo spelen ze onder één hoedje : hoe duurder CarGlass is, hoe meer mensen geneigd zijn om een (mini)omnium te nemen. Maar anderzijds rolt CarGlass die verzekeringen ook. Als je er naartoe gaat voor het beruchte sterretje uit de reclame en ze weten dat het gedekt is door een verzekering vinden ze dadelijk enkele redenen waarom de totale vervanging van de ruit beter is. De verzekering betaalt toch...

Dat een onafhankelijk bedrijf goedkoper is hoeft dus niet te verbazen. De ruiten komen uit dezelfde fabrieken, de logistiek om de ruiten overnight te leveren is dezelfde. En de plaatsing van een ruit is echt geen rocket science. Een beetje vakman kan dat.
Plaats reactie