Oliedrukproblemen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Oliedrukproblemen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Hallo allemaal

Ik zit met een beetje een vervelende kwestie ivm mijn oliedruk en het maakt me toch redelijk nerveus. Ik ben in eht bezit van een 1997 disco 300 Tdi en wanneer de olie lekker warm is gelopen begint het olielampje te branden. dit gaat wel uit wanneer ik een hoger toerental bereik maar hoe langer ik rijd, hoe warmer de olie en hoe hoger het toerental ik moet opdrijven.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar er staat nooit wat ik precies moet doen, wat alle oorzaken kunnen zijn,...
Dus mijn vraag, waar kan dit aan liggen? wat kan ik eraan doen?
Wat weet ik wel al zeker, de motor lekt olie vantussen de cilinderkoppakking. Ik denk dat de radiator niet genoeg koelt waardoor de motor een aantal keer heel warm heeft gelopen. Daardoor zal wss de cilinderkop krom getrokken zijn?
Zou het een combinatie kunnen zijn van de lekken koppakking en de olie die te warm loopt door een slechte koeling? Wanneer ik geen autostrade doe (dus max 70/u rijd) gaat mijn motor temperatuur niet naar omhoog maar ik denk dat de meter van het koelwater is en niet van de olie?

Als iemand raad heeft, het is altijd welkom!
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Oliedrukproblemen

Ongelezen bericht door De Rob »

Is er hier neffes nog niet genoeg over gezevert en oorzaken en oplossingen gegeven???Hier zult ge dezelfde antwoorden krijgen van dezelfde personen.
Hier komt ge er bij vertellen dat er olie van tussen uwe cilinderkop komt....Welke kant? Kant uitlaat?.....Kan niet want daar zitten geen olie kanalen.
Wat wel kan;De joint tussen uw inlaatcollector is gebarsten en de turbodruk blaast de vochtige oliedampen er van tussen zodat het lijkt of er een olielek is.
Dit is voor mij het laatste wat ik er op antwoord .Er is met foto's aangetoont waar uw oliedruk verlies zit en ge blijkt het niet te geloven.
mvg
Rob
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Oliedrukproblemen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Ik probeer op zoveel mogelijk plekken zoveel mogelijk informatie te winnen. ik ben nog niet zo ervaren als de meeste hier en ik probeer daarom ook zoveel mogelijk te leren door vragen te stellen en oplossingen te zoeken. ik wist niet dat dat op een forum niet mocht en dat je alles maar uit jezelf moet zien uit te zoeken.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Oliedrukproblemen

Ongelezen bericht door De Rob »

JanLauwers schreef:Ik probeer op zoveel mogelijk plekken zoveel mogelijk informatie te winnen. ik ben nog niet zo ervaren als de meeste hier en ik probeer daarom ook zoveel mogelijk te leren door vragen te stellen en oplossingen te zoeken. ik wist niet dat dat op een forum niet mocht en dat je alles maar uit jezelf moet zien uit te zoeken.
Wat niet mocht? wat durft u komen te zeggen?U krijgt alle antwoorden van de meest ervaren mensen zelfs met foto's er bij van Zeerover. Maar u gelooft het niet omdat het wat €€kes gaat kosten .En dat u niet veel ervaring heeft weet ik nu ook al.En dat die herstelling niet door u alleen kan gedaan worden dat weet u zelf ook al wel vermoed ik.Maar dit is geen verwijt hé....laat dat duidelijk zijn.
mg
Rob
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: Oliedrukproblemen

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Nene dat snap ik. en ik geloof alles wat jullie zeggen. het zou maar dom zijn dit niet te doen. ik probeer zoveel mogelijk informatie op te vragen zodat ik sommige dingen kan uitsluiten en hiervan kan leren. En daarvoor gebruik ik dus ook meerde forums voor. Ik had het inderdaad ondertussen al door dat dit geen klus is dat ik (op dit moment, misschien later wel met de nodige tools en ervaring) alleen kan. Ik heb de disco niet gekocht om hem alle keren naar de garage te doen. het is de bedoeling zoveel mogelijk er zelf aan te doen zodat ik zoveel mogelijk leer. Maar daarom komen der dus ook zoveel vragen op waar ik (op sommige) nog geen antwoord heb gevonden en aan wie kan ik het beter vragen dan aan mensen die hier dagelijks mee bezig zijn?
Begrijp mij ook niet verkeerd, ik appricieer jullie antwoord absoluut zeker wel.
Plaats reactie