olie pomp v8????

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
fastpaddy
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 05 mei, 2010 11:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zolder

olie pomp v8????

Ongelezen bericht door fastpaddy »

Hoi,
Kan mij iemand eens uitleggen waarom ze voorschrijven om de oliepomp volledig te vullen met petroleum jelly( vaseline).
Ok ze zeggen dat het is dat de pomp geen oliedruk maakt in het begin, maar als je ze met het boormachine opdraait voor je effectief start tot je druk hebt(via de oliedruk meter controleren).
Gaat de vaseline niet aankoeken in de oliekanalen??
Het staat zo in de v8 manual.
Heb het met meerdere mekaniekers besproken ook op het werk( Ford Lommel)en daarbuiten, die fronste allemaal hun wenkbrauwen!
Dus kan ik mijn oliepomp terug losdoen voor ik start,.
Weer iets bijgeleerd: waar vaseline toch niet allemaal goed voor is! :mrgreen:
Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: olie pomp v8????

Ongelezen bericht door Bobtail »

Er wordt inderdaad gezegd dat de pomp niet zelf ontlucht.....
Gewoon monteren met geoliede tandwielen, bougies uithalen en starten tot je oliedruk opbouwt. Bougies erin en klaar.
Vaseline zou ik niet echt aanraden als oplossing.....alé toch niet voor dit probleem ;-)
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: olie pomp v8????

Ongelezen bericht door De Rob »

Als ge een leiding naar de oliekoeler los maakt en uw filter vol olie giet en zorgt dat em niet kan aanslaan de motor is em ook direkt ontlucht.
Vaseline?...moet het niet Parafine zijn.
Rob
Plaats reactie